..::sekapur sireh::...


Selamat Datang Ke TeratakIndah.blogspot...
Penggantara diruangan maya dengan dunia sebenar. Semuanya dihujung jari anda. Disampaikan dengan penulisan yang mudah sesuai disemua peringkat. Teratakindah sentiasa mengalu-alukan kedatangan anda.






Info@teratakindah

...

Wednesday, December 1, 2010

RON97 naik lagi??

gambar dari google

Assalamuaikum semua blogger setia.. terkejut bila harga minyak ron 97 naik lagi.. Mungkin ianya naik disebabkan harga global.. Harga bahan bakar semakin melambung tinggi saban hari dan makin tahun ianya semakin naik. Menurut belanjauan tempoh hari menetapkan harga minyak (mungkin RON95) tidak naik sebaliknya minyak kualiti RON 97 dijangka naik 2kali pada tahun ini.. Adakah ianya suatu boneka omongan pihak tertentu sebagai pemanis bicara. Berikut adalah petikan salah sebuah akhbar tempatan.

KUALA LUMPUR – Harga petrol RON97 dinaikkan sebanyak 15 sen kepada RM2.30 seliter mulai tengah malam tadi, menurut sumber semalam. Bagaimanapun, harga petrol RON95 kekal tidak berubah pada RM1.85 seliter.

Bernama melaporkan, harga petrol tidak ditetapkan kerajaan kerana ia diapung mengikut pasaran minyak semasa dunia.

Pada 1 November lepas, harga petrol RON97 dinaikkan lima sen menjadi RM2.15 seliter.


kosmo, 1 December 2010

6 comments:

♥-- emieysandra --♥ said...

naik lagi..

suzie rahman said...

npe naik g.knp..ish sengal tol dorg ni

mizct10 said...

ron95 x naik ag.. guna ron95 je lah...he..he..

Cik SHiNJU said...

ron97 tu petrol yg org asing boleh beli kan..biarlah naik pun..lemak sgt dah keta2 dr thai n singapore numpang subsidi kita..kita guna ron95 sudah..

kakchik@ella said...

Saya CRV. Guna Ron95 je. sib baik tak naik. hehe ..

teratakindah said...

RON 95 minyak xbekualiti..pembakaran die cepat berbanding RON97..