..::sekapur sireh::...


Selamat Datang Ke TeratakIndah.blogspot...
Penggantara diruangan maya dengan dunia sebenar. Semuanya dihujung jari anda. Disampaikan dengan penulisan yang mudah sesuai disemua peringkat. Teratakindah sentiasa mengalu-alukan kedatangan anda.






Info@teratakindah

...

Friday, September 24, 2010

Senyum la...

gambar sekadar hiasan..


assalamualaikum semua blogger dan selamat menunaikan solat jumaat bagi kaum adam... sebelum teratakindah ke masjid yang berwarna ijau di gombak untuk menunaikan solat jumaat, teratakindah nak cite la sikit kebaikan senyum nie..

Muka manusianya terdiri daripada berjuta-juta otot dimana setiap pergerakan samaada mengunanyah, bercakap, ketawa, senyum mempunyai fungsi yang mempengaruhi kerutan muka 50 tahun akan datang..

haah teratakindah arini nak jadi perunding kecantikan plak tanpa mengeluarkan modal walau sesen pun...cara die mudah je.... SENYUM.. hah mudahkan budak umur 1 tahun pun pandai senyum.. Kebaikan senyum nie antaranya ialah membentuk dan memejal otol2 muka supaya lambat kedut (bila mengingkat usia).. hah ajaibkan?? berbeza dengan mereka yang susah nak senyum dan hanya berkerut je keje.. ingat yer KERUTAN (bahagian kening)yg selalu anda amalkan telah melonggarkan beribu2 otot didahi...sebabtu la kalau kita tengok orang tua ada yang berkerut didahi dan ada juga tiada kerut langsung didahi..

sumber dari google gambar sekadar hiasan

hah pe lagi..amalkan la senyum...senyumkan menunjukkan adat ketimuran kita... SENYUM itu penawar hati....senyum itu juga penambat jiwa..opsss....terlebih sudah...

4 comments:

AiDa AzRyN said...

Aida tengah senyum ni~ nampak tak?hehe~ :P

kerangRebus said...

api sy suke ekrut bila time panas terik..haih..da kdut-kdutan berjutaan agknye..ishk

Nur Hawa Mohd Zin said...

bila senyum mmg terasa ringan jerk badan...bila masam..adoyai mmg semua tak kena..huhu..ngantok, sakt pala...dan macam tk best jerk..

smile :)

teratakindah said...

hehe..jom kite SENYUM!!!!!!!!!!!!!