..::sekapur sireh::...


Selamat Datang Ke TeratakIndah.blogspot...
Penggantara diruangan maya dengan dunia sebenar. Semuanya dihujung jari anda. Disampaikan dengan penulisan yang mudah sesuai disemua peringkat. Teratakindah sentiasa mengalu-alukan kedatangan anda.






Info@teratakindah

...

Monday, August 16, 2010

Compact Kamera pun boleh setanding DSLR..



Entry kali nie seperti yang dijanjikan teratakindah ingin sajikan kepada anda yang berminat dalam fotografi mahupun dunia editor (Photo editing). Entry terdahulu teratakindah menegaskan dimana jangan la takut untuk menampilkan hasil photo anda walaupun ianya diambil dari camera compact ataupun kamera henfon. jika kena pada angle dan composisi cahaya yang tepat xmustahil ianya menjadi sebuah hasil yg unik.

Seperti gambar dibawah ini, teratakindah menggunakan Camera Lumix 8.0 Mega Pixel yang teratakindah beli dgn harga RM350. teratakindah ingin berkongsi pengalaman menggunakan perisian Photoshop yang membuatkan kualiti gambar setanding dengan DSLR.



Gambar asal sebelum diedit




Gambar Setelah diedit:


Jadi, tidak semua manusia dicipta perlu memiliki sesuatu yang indah untuk mencapai kejayaan yang indah sebaliknya kejayaan yang indah datang dari usaha bukan dari pemankin keindahan. Maksudnya tidak semestinya tidak mempuntai DSLR anda tidak berpeluang mempamirkan hasil yang gempak dan berpuas hati. Jangan takut untuk pertonjolkan bakat anda..

4 comments:

suzie rahman said...

yup suzie setuju,, mungkin juga memiliki hnya utk menunjuk2. padahal bnyk cra leh edit pic tu. spt www.picnik.com

Teratakindah said...

jadikan suatu yang kecil dimata tapi besar maknanya..itu di anggap profesional...

LyNn HaMzAh said...

sebenarnya kalau tahu mengedit satu advantage...jd guna kamera apa pun tetap akan nampak cantik kalau tahu mengedit...

Teratakindah said...

sebabitu la teratakindah mewujudkn entry sebegini..untuk menyakinkan mereka yang kurang baget dan ade potensi nak menonjol dalan bidang photoshoot atau advertising atau pape la berkaitan photo. dalam internet banyak tutorial photoshop blajar je..insyaAllah rakyat kita boleh setanding dengan org asing...