..::sekapur sireh::...


Selamat Datang Ke TeratakIndah.blogspot...
Penggantara diruangan maya dengan dunia sebenar. Semuanya dihujung jari anda. Disampaikan dengan penulisan yang mudah sesuai disemua peringkat. Teratakindah sentiasa mengalu-alukan kedatangan anda.






Info@teratakindah

...

Tuesday, November 2, 2010

Banjir banjir banjir

gambar: google


Ramalan kaji cuaca yang menjangkakan banjir kilat berlaku awal pada tahun ini menjadi kenyataan apabila melanda Perlis, Kedah dan Kelantan bermula hujan tidak berhenti-henti sejak kelmarin.. setakat ini seramai 10 000 mangsa diKedah dipindahkan ke tempat-tempat khas banjir. lagi menyedihkan Majlis Konvokesyen UUM hari ini terpaksa ditangguhkan ekoran banjir kilat tersebut.. Kesian kepada mereka yang terlibat dalam majlis tersebut.

Turut menyedihkan seorang warga emas german terkorban dibawa arus deras semasa tindakan ingin menyelamatkan diri keluar dari banglonya di Jitra, Kedah. Di Kedah, empat daerah dinaiki air iaitu Kubang Pasu, Padang Terap, Pokok Sena dan Kota Setar. Teratakindah secara terbuka mengingatkan kepada blogger yang menerima tempias bencana tersebut agar lebih berhati-hati.Oh sedeh..kampung teratakindah di Jitra dah naik air..kesian mereka... sedikit bingkisan tragedi di kampungku..

gambar: facebook -fyza (sepupuku)

1 comment:

Cempakamelati said...

Semoga banjir cepat surut. Semoga semua tabah menghadapi dugaan dari Allah ini.