..::sekapur sireh::...


Selamat Datang Ke TeratakIndah.blogspot...
Penggantara diruangan maya dengan dunia sebenar. Semuanya dihujung jari anda. Disampaikan dengan penulisan yang mudah sesuai disemua peringkat. Teratakindah sentiasa mengalu-alukan kedatangan anda.






Info@teratakindah

...

Wednesday, January 5, 2011

Contest deqlis-GAMBAR KENANGAN PERCUTIAN 2010


Seperti yang dijanjikan, teratakindah join contest dari Deqlis..sebenarnya dah lama contest termantop nie..cume teratakindah terlepas pandang..manusia berpegang pada janji jadi, teratakindah join..

Percutian yang teratakindah pilih ialah trip to Paris!!!! Trip ke euro ni Teratakindah bersama family.. rezeki lebih skit, pegi jauh la sikit..hehe Actually trip ni kami ke London, west of London, dan Paris dan mengambil masa 2minggu di sana..tapi teratakindah memilih Paris sebagai tempat pilihan untuk contest ni..

Bertolak dari KL pada 5 jun 2010 dan sampai di London kami stay di kota London dan ke West London..kemudian 4hari terakhir kami ke Paris. Perjalanan dari London menaiki keretapi laju Euro Star melalui lautan England memakan masa 3jam untuk sampai ke Paris.

Percutian ni Teratakindah namakan "Road to Euro"...

Di Paris kami bermalam di "Mysuite aprt n hotel" harganya 80 EUR bersamaan RM400... Hotel ni teratakindah beri 4 bintang..Ruang masak yang kondusif beserta ruang rehat yang besar dan selesa dengan kemudahan wifi 24jam membuatkan percutian lebih selesa. Ianya juga berhadapan dengan tube(kereta api bawah tanah) bagi memudahkan perjalanan kami.



Dari segi makanan pula, Teratakindah beri 2 bintang sahaja.. Makanan Halal di sekitar Paris agak sukar berbanding di London. tetapi dipasaraya masih menjual makanan Halal seperti beras, daging, ayam dan lain-lain.jadi, kami masak je kat Hotel..hehe... tapi kalo ais krim mmg best!!!! sedap wooo...tp kene tanya dulu ade wine ke x..risau jgk org putih nie... wine tu penyedap makanan bg diorang..


Dari segi kemudahan secara keseluruhannya Teratakindah beri 3 Bintang... kemudahan yang selesa dan jaringan kenderaan awam yang lancar menjadikan Pelancong mudah untuk bergerak dari 1 tempat ke tmpat lain..cuma berasak-asak la skit..yang xbest tu kadang2 ade yg bawak masuk anjing dalam LRT!!!!





Dari segi kebersihan, teratakindah beri 4 bintang..kotanya yang bersih dan nyaman dengan hembusan angin senja sangat menyegarkan.. cuma 1,2 tempat dicemari dengan contengan-contengan dinding yang mencacatkan keadaan bersih kota tersebut..




Paris terkenal dengan peninggalan sejarahnya tersendiri.. Tidak terlepas peluang sesiapa yang bertandang untuk ke Louvre Museum yang tersimpannya karya agung Leonardo Da Vinci iaitu lukisan Mona Lisa dan banyak lagi lukisan-lukisan, arca, patung hasil karya terulung. Tiket masuk 9.50EUR atau RM50 seorang tidak memberi penghalang untuk Teratakindah ke Muzium tersebut..



Disamping itu juga Paris mempunyai terusan sungai merentasi Kota Paris. Para pelancong tidak ketinggalan untuk menaiki cruz menikmati udara nyaman disepanjang sungai Paris...


ok la tu ye sedikit sebanyak pengalaman bercuti 2010 Teratakindah.....

3 comments:

deqlis said...

Salam..

thanks join my contest..
wow!! mmg best!! percutian teratakindah nie... sampai ke Paris tue..
deqlis tak sampai lagi..huhu..

jgn lupe nantikan entri undian juri awam mewakili 30% markah contest ya..

gud luck

Teratakindah said...

hehe...rezki Allah taala.. best dapat join contest nie....

Anonymous said...

beznye..seindah ciptaan Tuhan..tmpat tu mmg cantik bro..dh pg sawak??mai la mlancong ke bumi kenyalang pulak..sedikit sebanyak info aku bg..
http://nyalahgerekaku.blogspot.com/2011/01/uniknya-sarawak.html