..::sekapur sireh::...


Selamat Datang Ke TeratakIndah.blogspot...
Penggantara diruangan maya dengan dunia sebenar. Semuanya dihujung jari anda. Disampaikan dengan penulisan yang mudah sesuai disemua peringkat. Teratakindah sentiasa mengalu-alukan kedatangan anda.






Info@teratakindah

...

Wednesday, June 30, 2010

Portugal...mengikut jejak England




CAPE-TOWN STADIUM AFRIKA SELATAN-30 JUN 2010: Perlawanan peringkat ke 2 berakhir dengan pertembungan dua gergasi eropah Sepanyol bertemu Portugal. Dengan pertaruhan formasi 4-3-3, Portugal meletakkan Cristiano Ronaldo sebagai tunggak hadapan skuad Portugal. Sepanyol yang juga top 5 rangking dunia meletakkan Fernando Tores bergandingan dengan David Villa bagi memperkukuhkan jentera hadapan pasukan. Permulaan perlawanan menyaksikan hantaran-hantaran jauh Sepanyol mencari gawang Portugal.

Pretasi Portugal menyaksikan anak-anak buah Carlos Queiroz dikawal ketat jentera pasukan Sepanyol. Ini menyukarkan hantaran-hantaran panjang Cristiano Ronaldo untuk mengucar kacirkan kotak penati Sepanyol.
Vicente Del Bosdue (juru katih Sepanyol) kembali tersenyum apabila tonggak hadapan pasukan berjaya menyumbang gol pada minit ke-63 hasil jaringan David Villa. Xavi Alonso dipilih sebagai pemain terbaik perlawanan.
Perlawanan berakhir dengan tertewasnya pasukan Portugal 1-0 keatas Sepanyol sekaligus mara ke peringkat suku akhir menentang Paraguay pada 3 July 2010 yang disiarkan di Astro dan RTM.


hampa: Cristiano Ronaldo


David Villa

Lompatan kemenangan: Gerard Pique

3 comments:

SiQaH HuSSiN said...

huhu..
sedih portugal kalah,
berharap pada argentina skrg..

Teratakindah said...

hehee...sedey england+portugal xdpt pertahankan kejuaraan

asmi said...

kesian CR ..
wlaupon beliau ensem...tapi kne balik ..