..::sekapur sireh::...


Selamat Datang Ke TeratakIndah.blogspot...
Penggantara diruangan maya dengan dunia sebenar. Semuanya dihujung jari anda. Disampaikan dengan penulisan yang mudah sesuai disemua peringkat. Teratakindah sentiasa mengalu-alukan kedatangan anda.






Info@teratakindah

...

Saturday, July 3, 2010

German melenyapkan Keangkuhan Argentina.

CAPETOWN, ARFIKA SELATAN- 3 JULY: Perlawanan persahabatan Argentina menjelang piala dunia bersama German, yang berpihak kepada Argentina di Munich tempoh hari, kini menjadi realiti apabila kedua-dua pasukan berjumpa sekali lagi di padang piala dunia pada peringkat suku akhir. Rekod kalah terhadap Argentina tempoh hari bukanlah kayu pengukur kepada skuad German apabila anak buah Leow menunjukkan permainan yang bersemangat sebaik sahaja wisel permulaan.

Seperti biasa ketua jurulatih Argentina, Maradona meletakkan M.Rodriguez mengetuai jentera hadapan pasukan. dan mengharapkan bintang-bintang dunia seperti Messi dan Teves memberi sesuatu kejutan dalam pasukan. Tidak kurang hebat Joachim Leow meletakkan Boateng sebagai tonggak hadapan dan pemain-pemain ternama seperti Podolski, Klose, Muller, dan Schweinsteiger memperkukuhkan lagi skuad German.

Gol terawal: Muller melengkapkan gol peribadinya ke 4


Gol awal German cukup mengejutkan Maradona yang angkuh mengatakan kekuatan pasukannya.Ia menjadikan gol terawal dalam piala dunia 2010 selepas Muller menjaringkan gol pada minit ke-3 sekaligus melengkapkan 4 gol peribadinya didalam piala dunia. Penguasaan sepanjang separuh masa pertama berpihak kepada Argentina apabila beberapa percubaan dilakukan. Permainan hambar yang ditunjukkan oleh Messi menjadikan suatu tekanan Maradona selepas mensia-siakan beberapa tendangan percuma dan percubaan hadapan pintu gol.Separuh masa pertama kekal dengan 1-0.

Hampa: Maradona

Gol mudah- Hantaran leret Podolski memudahkan Klose menyempurnakan gol ke 2


Permulaan separuh masa kedua menyaksikan anak buah Maradona beraksi bersemangat dan menyaksikan kelonggaran pertahanan German. Gerakan tiga serangkai membuahkan gol kedua
dengan lorongan yang cantik oleh Podolski dan diselesaikan oleh Klose pada minit ke 68 menjadikan German semakin hampir dengan separuh akhir. Argentina terus diberi tekanan apabila hantaran leret Schweinsteiger diselesaikan sempurna oleh Friedrich pada minit ke 74. Hantaran tepat dari Ozil dan Podolski membuahkan gol ke 4 German, melumpuhkan Argentina pada minit ke 89 oleh Klose. Schweinsteiger di pilih sebagai pemain terbaik perlawanan. Perlawanan berakhir dengan kemenangan berpihak kepada German selepas menundukkan Argentina 4-0 dan terus layak ke peringkat separuh akhir.

2 comments:

alynn malynna said...

sgt suke tgk germany beraksi td..

Teratakindah said...

heheee....padan muke maradona yg angkuh...