..::sekapur sireh::...


Selamat Datang Ke TeratakIndah.blogspot...
Penggantara diruangan maya dengan dunia sebenar. Semuanya dihujung jari anda. Disampaikan dengan penulisan yang mudah sesuai disemua peringkat. Teratakindah sentiasa mengalu-alukan kedatangan anda.






Info@teratakindah

...

Friday, November 14, 2008

Cinta oh cinta


Haloooooo...hmm lame dah aku x update blog nie.. ape aku nak cite yer..ok ar aku nak cite skit pasal Cinta...wahahaha jiwang bunyinye tapi trima la hakikat itu fitrah dari Tuhan.. dgn cinta kite dilahirkan.. dengan cinta jgk, kite hidup aman, dgn cinta kite jadi lebih bertanggungjawab, dan dengan cinta jgk wujudnya kasih sayang yang akan terpahat dalam hati..

Saye nak sentuh soal kasih dan sayang...xsemestinya kasih dan sayang dalam konteks cinta merujuk kepada hubungan percintaan awek kepada balak die, antara makwe dgn pakwe nya, antara uda dan dara dan sebagainya.. Cinta memberi maksud yang luas..bagi saye cinta antara "pakwe n makwe" tu hanye salah satu contoh cinta yang dimaksudkan.. cinta kepada tuhan, cinta kepada ibu ayah dan sebagainya..

Jadi pupuk prasaan cinta dilandasan yang betul untuk mewujudkan nilai kasih sayang yang abadi.. contoh cinta tuhan dan cinta ibu bapa kite la... bukan kat awek je kite cinta!! jadi, fhm maksud cinta itu sendiri..

Kepada u all yang sedang bercinta, hayati nilai cinta itu sendiri..pupuk nilai kasih sayang antara u all k.. baru ar kekal keakhirnya..insyaAllah... 1je pesanan, laut mana yang xbergelora, jd...kalo ade masalah tu bawak2 ar berbincang k!!! kat situ ar nilai cinta anda akn diuji sejauh mana kuatnya hati u tu tau... jangan terlampau ikutkan perasaan sgt...

saya penah terbaca 1 keluhan seseorang tentang perjalanan percintaan die.. ade ar mamat nie bercinta ngn pmpn yang amat die cintai...tapi diuji dgn mcm2 rintangan..terpisah akhirnya... biasa la darah muda...dengan kekuatan cinta diorang...diorg bertemu kembali untuk sekian lama diorang berpisah.. akhirnya tali yang putus tersambung kembali dan idup bahagia dengan ikatan perkahwinan...itu ar kekuatan cinta dan jodoh antara diorang... hmm jiwang lak saye mlm nie..tapi xpe just renungan bersama je...

No comments: