..::sekapur sireh::...


Selamat Datang Ke TeratakIndah.blogspot...
Penggantara diruangan maya dengan dunia sebenar. Semuanya dihujung jari anda. Disampaikan dengan penulisan yang mudah sesuai disemua peringkat. Teratakindah sentiasa mengalu-alukan kedatangan anda.






Info@teratakindah

...

Wednesday, February 4, 2009

Matang vs Xmatang (for mystdnt only)..

hmm assalamualaikum blogger sume khususnya student2 saya..hehe lame jgk ar saye xupdate kan?? ok arini saye nak cite skit 1lagi kajian yg saya jalankan selama 1bulan bergelar guru.wahahaha.. tajuk yang sgt menarik perhatian pelajar2 saya bila saya bertanyakan soalan ini... Siapa yg lagi matang antara Lelaki dan Wanita?? student laki dengan megahnya cakap pmpn yang xmatang diorang je yg matang..yang prmpuan plak sebaliknya..

Perlu diigatkan ye tahap kematangan kaum adam lebih lambat berbanding kaum hawa.. itu fakta yang sume orang mesti tahu...kaum lelaki jgn kecik ati ye.. Dan tahap kematangan seorang perempuan terhad dan perlu bimbingan kaum lelaki..fitrah manusia berpasangan itu jawapan die... kenapa saya cakap begitu?? sbb perempuan matang tetapi lemah dalam membuat sesuatu keputusan.. saya tidak perkecilkan kaum hawa tapi itu la yang sy sering kali terangkan kepada student2 saya khususnya pelajar2 perempuan...

Pemerhatian saya pada kaum saya sendiri pulak, mereka inginkan perhatian dan lagak seperti hero hindustan... Student2 saya 1kelas mempunyai 40 orang pelajar...separuh lelaki separuh perempuan... Pelajar lelaki akan tunjuk hero jika ada pelajar perempuan... itu ar lelaki. Contoh lagak hero ni seperti buat bising dlm kelas, menyanyi, gelak2 dan sebagainya.. ini disebab oleh tahap kematangan yg lembap kaum lelaki berbanding wanita... Saya mengajar subjek kemahiran hidup dan kelas akan dipecah dua iaitu lelaki dan perempuan..saya mengajar pelajar lelaki...dan mendapati pelajar lelaki nie senyap je kalau tiada perempuan.Baik ar pulak!!.. ternyatalah kajian saya agak tepat bahawa mereka hanya tunjuk hero depan pmpn...saya tidak nafikan yg saya dulu pun mcm tu jgk.. depan perempuan tunjuk hero.... bila umur meningkat dewasa kaum lelaki khususnya,akan brubah dari segi pergaulan,percakapan dan perbuatan... kepada student2 saya yg selalu melawat blog saya nie terima kasih cikgu ucapkan k..ape yg saya tulis nie untuk korang k..ingat sume pesan saya...yg perempuan jgn ambik ati ngn pelajar2 lelaki k...

2 comments:

Anonymous said...

..hehe..cekgu..sy stuju..u'r reli right..bestnyer tpic r..anyway,i need ur answer about my question..=)

m.nasri said...

about ur question??? soalan pun xbagi nak suh cikgu jwb plak..hehe..tanye ar pape pun....cekgu jwb...