..::sekapur sireh::...


Selamat Datang Ke TeratakIndah.blogspot...
Penggantara diruangan maya dengan dunia sebenar. Semuanya dihujung jari anda. Disampaikan dengan penulisan yang mudah sesuai disemua peringkat. Teratakindah sentiasa mengalu-alukan kedatangan anda.






Info@teratakindah

...

Monday, December 1, 2008

Fenomena aneh Bulan Senyum...

hmmm arini saya nak cite skit pasal 1 lagi keajaiban alam yg menggemparkan penduduk malaysia khususnya kat area lembah klang.. hmm time tu jam dinding yg agak lusuh kat kedai aku menunjukkan pukul 9pm.. aku tergerak ati nak kuar ronda2 kt kaki lima depan kedai sambil menikmati keindahan malam yg sgt tenang... cuaca mlm nie alhamdulillah walaupun gelap tapi tanpa awan dan tanpa angin yang membawa hembusan bayu.. saya mndongak dagu keangkasa.. tau apa yang saya lihat??? hmm saye nampak bulan dipagari bintang..wow... mcm tajuk lagu da... tapi yang peliknya, hanya 2 butir bintang sahaya yg ade dan segugus bulan je.... yg uniknya, susunan bintang2 dan bulan tu...mcm orang tegah senyum da.. saya senyum ar balik tapi die wat dekkkk jer..tension tol..lantas saya bergegas sms bulan tersebut, dlm sms tu berbunyi..."weh bulan asal ko asyik senyum kat aku je... nak ngorat ar tu...tapi bila aku senyum blik ko wat dekk je...mcm xde prasaan da..." tapi die xreply pun..kredit abiz kot....wahahaha....



Cube tgk betul2 bintang mewakili mate die..bulan mulut die..




ok lah berbalik citer pasal bulan tadi.... saya terkejut jgk tgk ciptaan yg maha Esa yg xpernah saya tgk sebelum nie..saya sempat merakamkan gambar utk kenang-kenangan tapi xclear ar...yer ar camera henpon jer...kedai aku ttp kol 930pm arini...semata-mata nak cari view yg cantik utk sy tgkp gambar..yer ar hobi sy..sanggup ttp kedai awl semata-mata nak tangkap gambar...kakak sy xbg ttp awal, peduli ape saye ngn pmpn tu...wahahaha...
tapi nasib xmenyebelahi saya...bulan yang snyum dah ilang dari pandangan..hampa prasaaan saya..hanya tuhan je yg tahu betapa luruhnya hatiku bak teratai layu ditasik titiwangsa..

alhamdulillah aku sebagai hamba Allah SWT, diizinkan utk melihat kebesaranNya walaupun untuk seketika...Takbirrr....


Xclear sgt...tapi ok ar...sekurangnye nampak bentuk jgk..

No comments: