..::sekapur sireh::...

Selamat Datang Ke TeratakIndah.blogspot...
Penggantara diruangan maya dengan dunia sebenar. Semuanya dihujung jari anda. Disampaikan dengan penulisan yang mudah sesuai disemua peringkat. Teratakindah sentiasa mengalu-alukan kedatangan anda.

Info@teratakindah

...

Tuesday, December 15, 2009

Road to Cameron Highlands

Assalamualaikum sume rakan blogger!!!! hmm entry terbaru nie teratakindah mau berkongsi pengalaman manis cuti bersama kawan2 ke Cameron Highlands... hmm plan percutian nie sebenarnya sebulan yang lepas sebelum cuti sekolah... kami berempat (saya,cayril-z,Lady'd dan nad) bertolak dari gombak jam 11am dan sampai di cameron highland jam 2pm... disana kami bermalam di Star Regency Hotel & Apartment(3 bintang).. kami memilih apartment 3bilik utk kami bermalam selama 3hari2mlm..
Hari pertama: -bermula dengan checkin Apartment sehinggalah kami makan tgh hari dan petangnya kami ke pasar mlm di brinchang, Cameron Highlands. -sebelum tu kami ke Ladang teh Bharat (cameron valley) utk menikmati hidangan teh disamping pemandangan yang indah dan dingin...

Hari Kedua:
-kami menjalankan aktiviti pagi dengan jungle traking...perjalanan meredah gunung brinchang mengambil masa 3jam perjalanan..kami dibawa oleh pemandu pelancong....best beb!!!! tapi licin skit sbb hujan pagi tu. sempat bekenalan dgn 2org mat saleh lagi...diepun join group traking kami,die dtg dari german..
-aktiviti petang kami ke strawberry farm utk menikmati hidagan berasaskan strawberry seperti strawberry sundae, strawberry yogurt dan memacam lagi...

Hari Ketiga:
-kami ke taman rama-rama dah kedai2 cendera hati utk dibawa pulang..
-seterusnya kami ke ladang teh BOH yang terletak di puncank Cameron Highlans iaitu di sungai palas..kami dibawa menyaksikan sendiri prosedur pemprosesan teh dan kami sempat hi-tea di restoran yg disediakan berlatar belakangkan pemandangan ladang teh seluas mata memandang....
-kami check-out dan pulang ke KL....

1 comment:

Green iS my Soul.. said...

salam..
nice picture cekgu...
taruk la byk lagi gambo romantik cekgu tu..