..::sekapur sireh::...


Selamat Datang Ke TeratakIndah.blogspot...
Penggantara diruangan maya dengan dunia sebenar. Semuanya dihujung jari anda. Disampaikan dengan penulisan yang mudah sesuai disemua peringkat. Teratakindah sentiasa mengalu-alukan kedatangan anda.






Info@teratakindah

...

Thursday, January 29, 2009

Road Run ( PART 2 )

hahaha...hmm mcm dijanjikan kini part 2 kembali..ala...sbnar nye nak tunjuk gambar2 je...hah tgk ar gelagat cekgu2 yg mcm budak2 nie..mcm2 gelagat...ade yg mekap mcm nak gi town..wahaha sory sape yg terase k...

Cekgu Kerel, Cekgu Hashim, Cekgu Fidaus (pitok)

cekgu kerel, cekgu diyana

Cekgu Liuza

Gediknye cekgu2 nie..hehe jgn marah yer..

dah penat follow bdk2
fuyo...dikerumuni jelitawan2 wahaha




Tuesday, January 27, 2009

Road To Cameron Highlands




hmmm...penatnyer.... ngntuk pun ade..panas??a'ah la...hehe 2 hari mengigil kesejukan tibe masenya ke suhu normal dan jalani kehidupan seperti biase di selangor darul ehsan yg tercinta nie.. rindu suasana nyaman dan sejuk Cameron Highland..mesti menjadi buaian mimpi indah bila terkenang keadaan disana...wah..ayat xleh bla.. ok la lets talk about "Pengembaraan ke Cameron Highland @ Road To Cameron Highland".. p/s:bunyi mcm mencabar je..padahal xpun...hehe



Bermula dgn perjalanan dari rumah jam 8am...kami bermalam selama 2 hari 1 mlm kat sana (Sri Juliana Chalet)..yg bestnye planing last minute...huh mencabar betul..dah la esok nak gi mlm baru terkial2 cari otel..pe lagi penuh la...fhm2 jer la Thn Baru Cina nie..sib bek ar ade jgk rezki kami.. tapi ape yg teristimewanya pengembaraan kali nie ialah,kami dapat tegok kejadian Gerhana Matahari Separa..Live beb!! hmm kat bawah nie gambar2 sepanjang berada kat sana...


Fenomena Gerhana Matahari (tgk betul2 kat sebelah cahaya terang bersebelahan dgn tompokan awan itam..akan nampak matahari yg berbentuk bulan sabit..)


Shopping Lagi!!

Minum dulu kat BOH Tea Center


Monday, January 26, 2009

Jom Cuti-cuti Malaysia!!!

hmm pantang ade cuti nak berjalan jer!!! hehe itu ar saye!! cuti kali nie saye sekeluarga nak gi cameron highland.. 2ari 1 mlm je.. yg best nyer kitorang wat plan last2 minute.. dah musim perayaan nie kompom hotel full.banyak jgk ar hotel2 yang saya try call dah full.nasib baik ar ade 1 hotel nie tggal 1 bilik je lagi..hmm kepada sume blogger sekalian, meh le mlancung..kite jumpe 2hari lagi k!!! cow cin cow.. nantikan pengembaraan saye ke Cameron Highland!!

Sunday, January 25, 2009

Road Run (PART1)

Hmm arini Sabtu 24 januari 2009, tarikh keramat bagi penggemar sukan yg betul-betul menguji stamina iaitu merentas desa peringkat Sekolah Menengah Kebangsaan Gambak Setia.. Kami guru-guru diberi tugas-tugas bagi melancarkan lagi program dengan kerjasama pihak Polis dan Rela. Larian yg disertai 500 org pelajar berakhir jam 11am dengan Rumah Ungu muncul sebagai juara diikuti dengan rumah HIJAU!!! dan rumah kuning ditempat ke 3.. saya bangga betul dgn rumah hijau tapi yg sedihnye rangking pelari 1-10 xde langsung budak2 bola saye...huh diorang nie betul2 nak kene denda pusing padang 30minit ngn saye nie nie!! alasan diorang nak jg stamina...hahaha program berjalan dengan lancar sekali...hmm stakat nie ade sikit je gambar2 dan video maje mjlis berjalan nantikan "Road Run (PART2)" plak ye..lebih banyak gambar2 sepanjang program...tungggguuuuuuuu.......







video

Monday, January 19, 2009

Hari ini hari touching cekgu!!

ape da tajuk die...xbest langsung.. touching cikit je ngn budak2 kawad bomba..cakap nak wat latihan kawat, penat saya datang nak pantau pastu xjadi..penat saya datang dari jauh tau..tapi xpe la markah koko awak sume ttp saya bagi tinggi...

hah arini mcm biasa latihan budak2 bola sepak sekolah..tgk ar camner diorang berlatih.. nie salah satu latihan yg saya bagi..sume nie pasukan bola sepak bawah 15..

video

Sunday, January 18, 2009

Kotornya...

assalamualaikum... hmm arini saye nak cite skit pasal kualiti air diselangor nie khususnya di gombak yakni rumah saye... kat umah, saya pakai penapis ari yg bentuk mcm roket tu (seperti dlm gambar)..ini kerana kualiti air yg rendah... sebulan sekali penapis tu saya akan cuci.. jgn terkejut yer kalo saye tunjuk warna sebenar di lembahkelang nie...

bagaikan warna teh o yg pekat dan likat. huh kotor sgt.. kalinie saya sempat merakamkan beberapa keping gambaru utk mensahihkan setiap dakwaan saya....



Proses mencuci (songsangan arah tembakan air) dijalankan sebulan sekali....







huh kotornya...ingat ye sume penduduk diselangor nie..pasang filter sebagai penapis air khususnya untuk mkn+minum...

Minggu Latihan Sukan

hmm arini saye nak sentuh skit pasal sukan..sekolah skang nie sibuk wat persiapan pemilihan atlit untuk mewakili setiap rumah sukan..saye biase la rumah sukan Hijau.. tahun nie saye sasarkan lebih banyak emas dan kalo bleh dapat menaikkan prestasi rumah Hijau sbb pretasi tahun lepas membanggakan (tempat ke2)..







walaupun terik mentari sinar hijau ttp bergelora dlm jiwa atlit2 nie...
wahaha falsafah..falsafah




kite tinggal sekejap pasal rumah sukan..skng saye nak cite 1lagi penganugerahan dan tangjwb yg diamanahkan kepada saya..iaitu dilantik sebagai pembantu jurulatih utama pasukan bola sepak sekolah dan merangkap juru latih bawah 15thn sekolah..hmm bangga jgk la... repotasi pasukan bola sepak sekolah setakat ni berada di paras yg terbaik daerah gombak dan mewakili negeri selangor tetapi tewas kepada Negeri Sembilan thn lepas.. sekarang pasukan sekolah menduduki rangkin 3 terbaik daerah..


Nampak je kecik2 tapi berbisa beb... kecik2 cili api..


panas badan dulu


Tuesday, January 13, 2009

Time Kaseh kpd student2 saye

haluu...ok 1st cekgu nak ucapkan time kasih coz melawat blog cekgu nie... terutama kpd Yasmeen dari 3Kretif dan Nasrullah dari 3 Optimis sbb diorang nie jadi guest blog saye..


Attn to: 3Optimis, 3Kretif, 3Aktif, 3Dedikasi, 3Tekun, 3Unggul

ok saya nak mate pelajaran pendidikan seni semua sediakan:
  • 1Buku nota (kecik je yg penting paling murah)
  • 1Sketch Book (nak pakai yg thn lepaspun xpe saya tak kesah)
  • Buku teks (saya xpaksa awak nak beli tapi pastikan masa saya, 2orang 1 buku kalo xde suka ati la nota saya sendiri akan bagi)

p/s: tolong sampaikan kepada kawan2 yang lain..tq

Monday, January 12, 2009

Diari seorang guru...

hehe serabut je muke..time nie tgh xsabar2 nak balik...



hmm arini hari isnin..pelagi perhimpunan la.. hehe pagi tadi ade acara sambutan maal hijrah peringkat sekolah...penceramah die didatangkan khas dari UIA.. best ar ceramah yg diberikan.. Arini,saye dapat watikah perlantikan yg mengesahkan saya guru sandaran sekolah berkenaan..ape da dah seminggu mengajar baru arini dapat watikah tu..


Secara rasminya saye bergelar guru GSTT





Dulu mase skolah tgk cekgu tulis buku nie skang saye pun tulis buku nie..hehe



1lagi kelas yg saya mengajar dan baru arini masuk iaitu 3Optimis.. hmm kelas nie kategori golongan cerdik pandai... mcm biase saye xmengajarpun!! wahaha cume menyembang sambil bergelak ketawa bagi mengeratkan hubungan antara guru ngn pelajar.. hmm nak komen skit budak2 kelas nie...kelas nie sporting labis!! dan otak diorang highclass la! pe je saye tanye sume tau..sampaikan teka teki yg susah saye bagi pun die bleh jawab.soalan die "dalam banyak2 air,air ape paling berat"..selamber je ade sorang pelajar pmpn nie jwb ngn betul..terkejut jgk saye tapi kontrol..sbb pe saye ckp camtu??sbb sebanyak 10kelas saya masuk sebelum nie termasuk kelas form4 & form5 sume xleh jawab..


pelajar kelas 3 Optimis

Sunday, January 11, 2009

Seminggu Bergelar Guru

Assalamualaikum...hmm diam xdiam dah seminggu saya bergelar guru wahaupun hanya guru sandaran.. Macam2 gelaran guru dilabelkan oleh golongan cerdik pandai..contohnya guru ibarat lilin, guru umpama bulan dan sebagainya..

Seminggu saya bergelar guru macam2 saya belajar..bkn senang profesion sebagai guru ni.. Kalau dari sekolah rendah masih boleh dianggap awl pembentukan sahsiah diri pelajar2.. Tapi bila sudah masuk kealam menengah, bukan masa untuk pembentukan lagi.. sbb itu lah pelajar menjadi kurang hajar, tidak hormat guru dan sebagainya.. ini kerana mungkin didikan awal yg tidak menekankan aspek sahsiah pelajar2 yg akhirnya menjadi impak kepada pelajar itu sendiri bila kealam menengah..

Lenturlah buluh dari rebungnya....itu lah ayat azimat buat tenaga pengajar diperingkat rendah yg menjadi teras mereka untuk berusaha membentuk sahsiah pelajar... di sekolah saya di tempatkan mengajar mata pelajaran pendidikan seni dan kemahiran hidup.. pemerhatian saya selama seminggu menunjukkan masalah sahsiah diri sangat rendah..

Mungkinkah tindakan guru yg terlampau mendesak dan terlampau garang menyebabkan gejala nie menular?? entah la..janji jgn kacau saya sudah lah.. niat saya bukan ingin membuka pekung didada tapi sebaliknya ingin dibuat sebagai pedoman guru2 agar lebih berhati-hati..

murid2 nie ibarat kerak nasi..buh air akhirnya lembut jgk..Jangan sesekali kekerasan yg tidak terkawal menjadi senjata untuk tangani gejala nie..ingat yer,kite pernah jadi pelajar..sudah tentu guru yg sporting akan jadi guru idaman kita atau guru fav. kite... tapi harus diingat kelembutan ada hadnya jgn sampai pelajar pijak kepada.. sesi pertama saya menekan kan soal disiplin dan pada masa yg sama saya akan anggap mereka adik2 saya..

Sesiapa yg memilih profesion guru nie harus sentiasa peka bukan PEKAK!! so far saya syukur sbb student2 saya semua dgr cakap saya..hinggakan pernah megadu yg pihak disiplin sekolah terlampau extream sehinggakan pelajar pernah ditampar...bagi saya ini bukan cara yg efektif tapi negatif yg boleh menjatuhkan repotasi diri sendiri sebagai sorang pendidik... pernah saya melihat guru menampar sorang pelajar sbb datang lambat..pelajar tu pun kuang hajar...tapi isu tampar nie melibatkan organ sensitif yg menyalahi undang2..mane bleh tampar pelajar!! rotan je..10 kali pun xpe.. k ar pe yg saya dapat rumuskan disini, guru memainkan banyak peranan dlm membentuk insan yg berguna 1 masa nanti..jadi, pesanan kepada guru khususnya sekolah tempat saya mengajar sama2 kita pikul tangjwb nie.. k cow

Friday, January 9, 2009

Tag lagi!!

skali kene tag dari dyana da....



1. Butirkan 8 perkara mengenai kamu?

  1. Saye CIKGU SEKOLAH MENENGAH!!!
  2. Saye suke melancong
  3. Suke wrna ijau
  4. Single.... wahahaha
  5. xmerokok!
  6. suke ayam goreng
  7. anak ke2 dari 3 adik bradik
  8. cucu kesayangan nenek..wahahaha
2. Namakan 8 tempat pernah kamu diami?

  1. Sabah
  2. Kg Padang Balang,KL
  3. Taman Seri Gombak
  4. Shah Alam
3. Siapakah 8 orang yg ingin anda ditemui ?

  1. Member lame time skolah dulu
  2. student2 saye...tiap hari xsabar je nak masuk mengajar..hehe
  3. member2 blogger
  4. anwar ibrahim hehe
  5. ayah pin...sbb nak sepak die puas2 kalo jumpe..
  6. kekasih lame...hehe kalo sudi
  7. kekasih baru..ops!! mane ade...dah ckp single kan tadi..
  8. cikgu-cikgu dan pensyarah2 yg penah ajar saye
4. Namakan 8 akaun bank yg pernah dibuka oleh kamu?

  1. Maybank
  2. CiMB
  3. Bank Islam
  4. Tabung Aji
  5. ASB
5. 8 kelab bolasepak terkemuka dunia pilihan kamu?

  1. Man.utd.
  2. Arsenal@Arsengal
  3. Liverpool
  4. real madrid
  5. Man. City
  6. Barcelona
  7. Celsea
  8. AC Milan
6. 8 perkara yg tidak bisa kamu lakukan?

  1. masak kot..
  2. terbang bak layang2 di langit membiru
  3. mencuri
  4. kawal stereng kete menggunakan kaki
  5. Kentut dikhalayak ramai
  6. terjun banggunan
  7. melahirkan anak
  8. rokok

7. Sebutkan 8 perkara akan dilakukan pada si hawa ?

  1. bagi bunga..
  2. hormat die
  3. sayangkan die
  4. pinjam assingment nak tiru

8. Apakah 8 perkara yg dilakukan semasa anda masih kanak-kanak?

  1. makan,makan dan makan
  2. conteng dinding rumah ngn water colour
  3. kumpul duit nak beli hp
  4. hari2 bli mpemadam.....bkn nak pdm tapi berjudi


9. 8 perkara dilakukan semasa study di IPT

  1. ejek name member
  2. masuk nasyid n pertandingn karaoke mewakili kej. elektrk
  3. jadi ketua exco JPP tu
  4. kaco pensyarah
  5. slalu kuar gi giant
  6. slalu menfutsal
  7. slalu merayap sampai lewat mlm baru blik
  8. bela kucing sekor


12. 8 perkara kerja depan pc:


  1. menaip
  2. internet
  3. email
  4. tgk blog
  5. saje2
13. Makanan kegemaran?

  • KFC dan sewaktu dengannya
14. minuman pilihan?

  • Carrot susu

15. Cintamu sekarang ini?

  • Hanya Tuhan yg tahu

16. Teman paling rapat ?

  • Cikgu2

17. Sebutkan 8 orang member rapat kamu di IPT?

  1. boy
  2. omar
  3. zack
  4. raiz
  5. kecik
  6. atbrani
  7. paklah
  8. nor-emy

18. 8 orang guru yg paling kamu suke?
  1. Puan mardhiana (sbb anak2 die cun hehe)
  2. Puan Belinda (sbb die cun)
  3. dah la tu...

19. Butirkan 8 perkara hobi dan minat kamu?
  1. melancong
  2. menyembang
  3. sms
  4. call
  5. memancing
  6. bace buku
  7. internet
  8. makan
20. Apakah 8 perkara yg ingin dilakukan ?

  1. nak tgk pelajar saye cemerlang...
  2. nak tgk adik saye cemerlang..
  3. nak kawin
  4. kumpul harta
  5. tido yg cukup
  6. melancung lagi!!
  7. balas jase org tua
  8. jadi guru yg sempoi

21. Siapa yg mahu dijadikan tagged seterusnya?

  1. xnak
  2. tiade
  3. entah
  4. xfaham ke??
  5. xde la
  6. malas nak bagi
  7. ske ati la..
  8. muktamat mmg xde



Thursday, January 8, 2009

Salamku buatmu..

Hehe tgk tajuk mcm menarik...wahahaha.... ok, saye nak cite pasal kehidupan saye arini..hmm hari hari khamis,hari dimana sume guru2 kene pakai baju batik.. hehe baju baru tu... pagi2 lagi sume berkumpul untuk pemilihan rumah sukan..

harini saye mengajar kelas 3Unggul.. hmm kelas ok ar sporting2 sume bdk2nya.. arini mcm biase ari berkenalan je..malas nak mengajar!!wahaha tapi bile pengetua lalu pe lagi blakon ar mengajar matematik..wahahaha tadi pengetua senyum je tgk saye bertungkus lumus trangkan rumus matematik kat anak murid..wahahaha free2 kene tipu.. bdk2 pun pandai cover line...

pastu kol 12.45 ade meeting sume guru2..huh ramai beb!! lame gile!! saye duk blakang skali..pe lagi tido la..hehe meeting yg membosankan nie berakhir jam 2.30pm

Wednesday, January 7, 2009

Diari seorang cekgu...

hmm arini ari ke4 saye bergelar guru...
jadual dah dapat..saye kene mengajar pendidikan seni da...
yg best tu sume form 2.. tadi masuk kelas 3gigih dan 3tekun..
hmm arini aku malas nk mengajar, jadi sy menyembang2 ngn para pelajar.. 3 tekun paling ceria sepanjang aku mengajar.. ade ar sorang anak murid saye nie name die hadi... huh pening pale dibuatnya..dah la loyer buruk.. tapi bdk2 kelas 3tekun sporting2 belaka... 3gigih plak budak2 die xberape bising ar..

Selamat Pagi Cekgu!!!

hahaha...arini genap 2hari saya bergelar cikgu..ala cikgu sandaran je.. saye mengajar sesi pagi kat Sekolah Menengah Kebangsaan Gombak Setia... Arini saye masuk kelas 3Aktif...ganti cekgu pendidikan seni kelas tu sbb jadual mengajar saye xsiap lagi. bile nak ciap xtau la...subjek yg nak di ajarpun xbagi lagi...


Perhimpunan pelajar ptg



hmm bebudak kalas 3Aktif nie mcm2 kerenah..tapi saye selesa ngn diorang xskema sgt biase2 jer.. 1st masuk saye ditanye pelbagai jenis soalan contohnya name,umur ,status.. budak2 3aktif mmg best..harap2 dapat mengajar kelas nie...

Balik sekolah kol 1.40pm.. hmm pastu saye gi Jusco sbb nak beli baju batik..sbb setiap hari khamis kene pakai da..gambar baju batik nie sbnarnye malas nak tunjuk tapi permintaan Nordayana, saya letak ar untuk tatapannya dan untuk tatapan blogger..wahaha



Baju Batik baru beli!!!

Saturday, January 3, 2009

sekali kene Tag da...

haluuuuu.....hehe sedar xsedar dah masuk thn baru kan... huh ok la saye bkn nak cite pasal thn baru tapi nak teruskan hajat blogger eida fatiha dari kulai,Johor nie.... ape lagi kalo bukan tag..wahahahah


  • do not copy answer
  • the tag question must be 100% the same
  • tag people after doing tag
  1. prettydyana
  2. chubbycekelat
  3. WOMEN (bokbongtuyuk)
  4. Miss ixora
  5. Yana
  6. Suki
  7. Honeysour
  8. Riana
  9. ZatulNani


1.how do u know 1? hmm panjang cite die.. bile dipendekkan pertemuan bermula disebuah laman yg bernama laman web...wahahaha kat blog ar mane lagi..

2.what would u do if u never meet 2? Xpenah jumpa lagi..jumpa dlm mimpi pun belum lagi..(plz jgn pikir lain)

3.what would u do if 3 n 4 dated u? hmm bleh jgk

4.would 5 n 6 make a good couple? dey!! ape punya soalan da.. xlogik la mintak simpang

5.do u think 7 is attractive?cute...

6.do u know anything about 8's family? hehe nanti kite tanye cik riana sendiri k...

7.tell me something about 9?hmm saye penah jumpe die n kawan2 die...ok la kwn ngn cik nani kite nie,sbb diorang mesra sgt2.. hah dah berpunyer tau..jgn cube2 nak ngorat plak...

8.what language does 2 speak? melayu kot.. duk malaysia ckp bahase ibunda la...

9.who is 3 going out with? xpasti ar plak..xbek jg tepi kain org tau

10.how old is number 4? umurnye 28thn kot...tapi nampak mcm budak2 skolah menengah jer..

11.5? hmm umurnye 23thn kot..mude lagi

12.who is 6's favourite singer? Siti nurhaliza kot?? hehe sbb kat blog die ltk lagu bertajuk cinta penyanyi CT Nurhaliza

13.7? hehe nanti saye tanye beliau

14.is 8 single? hehe no comment

15.what's 9 last name? hehe xpasti la...sory sgt2

16.would u consider being in a relationship with 1?ape???? hehe kawan je la...ade jodoh xkemana..


17.which school does 2 go to?huh susah tul soalan nie...xpasti la..

18.what do like about 3? peramah, pandai masak wahahah





Friday, January 2, 2009

Saya dah kembali!!!!`


Trip To Johor




Assalamualaikum kepade sume blogger... fuh hampir seminggu saye tinggalkan dunie blogger nie..rindu beb...biase ar cuti2 malaysia...rehatkan minda tenangkan hati ditempat org..hmm saye nak berkongsi ar skit pengalaman selama 7hari cuti2 malaysia saye...hehe

ok lah saye nak cite sinopsis perjalanan saya nie..1fs saye n family balik kg..kitorang betolak dari gombak kol 10pm..perjalanan ke kedah yg menambil masa 5jam betul2 menguji kesabaran...dah ar minyak itam kering.sib bek ar giant bkk lagi..beli myk itam trus topup..kol 11pm baru ar mulakan perjalanan ke negeri jelapang padi tu.. kami duk sana 2 hari jer...pastu trus gi johor bercuti kat sana..


sawah padi nan indah (kedah)



Mase nie perjalanan nak ke johor..(kat seremban)
cantek kan matahari baru nak kuar..
indahnye ciptaan Tuhan..





Danga Bay



kat otel..(Kozi Hotel, danga bay)



Zoo Johor







destinasi pertama kami kat johor tu ialah Danga Bay..fuh cantik tempatnyer... kami bermalam kat hotel yg betul2 berhampiran dgn pusat hiburan kat danga bay.. 2hari habiskan masa kat situ..ape yg istimewanya kat sini ialah Shopping!! murah tau harga2 kat sini..komplaks die pun selesa sgt..keesokan nye saye g zoo johor ngn Taman Bandar Johor..











Desaru Damai Beach Resort, Desaru



Pantai Desaru


Desaru



keesokannye kami gi desaru dan bermalam kat salah satu hotel menghadap laut china selatan.. kat desaru 2 hari je..esoknye kami bersiap untuk gi Kota Tinggi..pe lagi mandi manda ar beb!! Air terjun kota tinggi skng nie tlah digazetkan sebagai wetworld oleh pihak kerajaan negeri..pe lagi mahal ar dol kene bayar!! abis mandi balik ar ke KL.....



Air terjun Kota Tinggi (wet world)